fredag 7 november 2008

Ojoj, här händer det grejer..

Man hinner bara sova, jobba och äta. Har inte hunnit skriva på läänge.
Huset och garaget är på plats!
I måndags satte vi syll till huset, garaget restes. Råsponten sattes på plats och sen blev det kväller. I tisdags kom huset, tätt på ena sidan. Och fy för att springa på taket vid 38 grader.
Garaget som är 27 grader känns okej, men det tog ett tag innan man tyckte det också.
Garaget är tätt.
På onsdagen gjorde vi huset tätt.
Läkt sattes på både garage och hus.
Måste bara säga att det är så grymt roligt att bygga hus! Jag som är kontorsråtta, att få vara ute hela dagarna och jobba med kroppen. Skola om sig kanske? =)
Vi som arbetar är jag och sambo Jonas och vänner till familjen, Jim och Jani.
Idag började vi inne, elektiker och rörmokare kommer nästa vecka så innerväggarna måste på plats. Och först ska man sätta innertak! Detta jävla innertak :P
Jag ville inte ha vanlig TM board i taket, så därför bestämde vi oss för panel istället.
Inte ett dugg roligt att sätta. Jag och Jonas försökte med några plankor och vi höll på att slå ihjäl varandra och det blev glipor på några mm mellan alla plankor, så vi gav upp. Bättre att lämna det där till proffsen.

Tyvärr så glömde jag kameran i fikaboden, så inga bilder idag. Ska försöka med det nästa vecka.
Men det blir så grymt bra! Ligger helt kanon och alla de där stora fönsterna i köket ger underbar utsikt.

Tack för mej idag.
Nu är det nog nästan sängdags efter en veckas hårt arbete.

Kram